Amarantti kokemuksia

5 mainiota syytä ostaa

Amarantti tuo vaihtelua ruokalautasellesi, voit korvata sillä hirssin, mutta yhtä hyvin sitä voi sekoittaa eri viljoihin, jolloin niiden ravintoarvot hipovat lähes täydellisyyttä
Lisukkeeksi tai sellaisenaan, siinä missä kotikokki saattaa asettaa amaranttia suoraan lautaselle, voi näppärä nauttia amarantista myös kalan, lihan tai kanan maistuvana lisukkeena
Gluteeniton amarantti, luit oikein, amarantti sopii keliaakikoille kuin myös heille, jotka haluavat noudattaa gluteenitonta ruokavaliota
Amarantti on ravinnonlähde jopa 3000 vuoden takaa!
Amarantti sopii tänä päivänä niin kasvissyöjille, lapsille kuin urheilijoille, erityisesti sen korkean proteiinipitoisuuden ansiosta
Tilaa Amarantti vaikka heti netistä!

Tilaa nopeasti ja helposti netistä suoraan kotiisi

Katso täältä

Amarantti

Halutko vaihtelua ruokavalioosi? Tai vaikka et haluaisikaan, on elämässä joskus edessä sellainen tilanne jossa joudut muuttamaan aiemmin sinulle sopivia raaka-aineita. Amaranttia voit käyttää hirssin tapaan, sillä kyseessä on gluteeniton, sekä erittäin ravinteikas kasvi, jota voit käyttää muun muassa ruoanlaitossa. Kyseessä ei ole mikään upouusi keksintö, sillä amaranttia on ollut käytössä jo yli 3 000 vuotta sitten. Kyseinen kaunis, purppuranpunainen kasvi antoi ravinnon sen pienistä siemenistä alueen kulttuurikansoille.

Ainutlaatuinen ravintoainekoostumus

Amarantti on toiminut ravinnonlähteenä jo 3000 vuotta sitten, ja tämä sopii edelleen tänä päivänäkin mm. kasvissyöjille, lapsille kuin urheilijoillekin. Amarantista löytyy ainutkertainen ravintoainekoostumus, sekä amarantista tekee mielenkiintoisen sen korkean biologisen arvon omaava valkuainen.

Keliaakikoille

Amarantti sopii gluteenittomuutensa ansiosta myös keliakiaa poteville. Tänä päivänä gluteeniton ruokavalio on myös muiden kuin keliaakikkojen suosiossa. Siksi gluteeniton amarantti tuo tervetullutta vaihtelua niin keliaakikoille, kuin myös muille gluteenitonta ruokavaliota nauttiville.

Täydennä amaranttia muilla viljoilla

Ihmisen tarpeeseen lähes täydellisesti vastaava amarantti, yhdistettynä vehnään, maissiin tai muihin viljalajeihin, tarjoavat lähes täydellisyyttä hipovan valkuaisaineyhdistelmän, joka sopii ihanteellisesti ihmisen tarpeisiin. Tämän lisäksi amarantti on erinomainen kalsiumin lähde, ja amarantti sisältää myös runsaasti rautaa. Usko pois, amarantin kalsiumpitoisuus ylittää jopa maidon vastaavan arvon. Sen lisäksi että amarantti on ravintorikas ravintoaine, se maistuu myös hyvälle! Amarantti sopii urheilijoille, sen proteiinirikkaan sisällön ansiosta. Tämä paahteisen pähkinäinen amarantti sopii siis niin lapsille kuin aktiiviliikkujille, sillä proteiinihan on tunnetusti lihasten rakennusainetta.

Idätä oma amaranttisi

Voit halutessasi myös idättää sekä paahtaa popcornin lailla. Silloin kyseessä on pop-amarantti. Voit myös mennä yli siitä mistä aita on matalin, ja ostaa omat amaranttisi helposti verkkokaupasta. Tällöin sinulle jää vain tärkein osuus, eli amarantin nauttiminen, osana monipuolista ruokavaliotasi.

Amaranttia sellaisenaan tai ruoan lisukkeena

Voit valmistaa amaranttia helposti sekä nopeasti, jolloin voit nauttia valmiista sekä helposta lounaasta tai päivällisestä. Tämä pienijyväinen vilja sopii lisäkkeeksi myös esimerkiksi pariloidulle lihalle, kalalle tai vaikka kanalle. Näin tuunaat päivällisen taikka lounaan uudelle tasolle, sillä amarantti sisältää runsaasti kalsiumia, kaliumia, rautaa, kuitua, foolihappoa sekä sinkkiä. Kokeile amaranttia, kun haluat vaihtelua lautasellesi, tämä vaihtelu saattaa aiheutua joko silkasta vaihtelunhalusta tai pakon sanelemana. Amarantin kuidut hellivät vatsaasi, sekä amarantti täyttää myös rautavarastoja. Mutta kuten muutkin raaka-aineet, ne eivät yksistään tuo onnea ja autuutta, sillä niiden lisäksi sinun tulee nauttia monipuolisesta ruokavaliosta, jolloin huolehdit siitä, että kehosi saa kaikki sille tärkeät ravintoaineet! Kun kehosi voi hyvin, niin mielesikin voi hyvin. Ei siis suotta sanota, että toiset aivomme sijaitsevat suolistossamme. Amarantin ravintoarvot ovat tunnettu jo 3000 vuotta sitten, meidän ei tarvitse keksiä pyörää uudelleen, vaan voimme arvostaa historiastamme löytyvää hiljaista tietoa omasta hyvinvoinnin lähteestämme.