Barefoot paljasjalkakengät

5 mainiota syytä ostaa

Kaikki kunnia evoluutiollemme, siinä missä aiemmin kuljimme avojaloin, viimeiset vuosisadat ovat sitoneet jalkamme erilaisiin jalkineisiin. Osta Barefoot, ja anna jaloillesi vapaus sille tarkoitettuun liikemalliin
Huononeeko tasapainosi jatkuvasti? Osta Barefoot- kengät ja huomaat eron säännöllisen käytön jälkeen niin tasapainossasi kuin voimantuotossa.
Kaipaatko kevytkenkäisyyttä? Osta kevyt sekä miellyttävät jalassa olevat Barefoot kengät, ja huomaa merkittävä ero perinteisiin tuettuihin sekä painaviin lenkkareihin
Innostuitko juoksusta, ja nyt etsit siihen parhaiten soveltuvia jalkineita. Osta juoksuun Barefoot kengät, ja löydä uudelleen juoksun ilo
Barefoot kengät soveltuvat niin kävelyyn kuin juoksuun, valitse vain sinulle parhaiten sopivat kengät ja lenkkisi voi alkaa! Kerrytät hyvien kenkien avulla kuin huomaamatta päivittäiset askeltavoitteet, ei siis enää hiertäviä kantapäitä tai puristavia päkiöitä, näillä liikkuminen sujuu kuin tanssi!
Tilaa Barefoot kengät vaikka heti netistä!

Tilaa nopeasti ja helposti netistä suoraan kotiisi

Katso täältä

Paljasjalkakengät

Barefoot eli suomennettuna paljasjalkakengät, kasvattavat yhä edelleen suosiotaan. Siinä missä aiemmin sinun tuli ostaa kenkä, jonka pohja oli jäykkääkin jäykempi. Nyt on tarkoituksena ostaa kenkä, joka sallii jaloillesi mahdollisimman luonnollisen liikeradan. Siinä missä kovat kengät aiemmin estivät lähes kaiken ylimääräisen liikkeen jalkaterältäsi, nyt paljasjalkakenkien tulon jälkeen on yhä enemmän kiinnitetty huomiota siihen, että jalkateräsi pääsevät liikkumaan mahdollisimman luonnonmukaisesti. Barefoot kenkien ansiosta, jalkateräsi pääsee liikkumaan sille tarkoitetulla tavalla, jolloin jalkapohjasi, pohkeesi sekä sääresi pääsevät työskentelemään niille tarkoitetulla tavalla. Jotta pohkeesi pääsee työskentelemään parhaalla mahdollisella tavalla, Barefoot kengissä kantapääsi ei ole päkiöitä korkeammalla, toisin kuin perinteisissä kengissä.

Parempi tasapaino kenkien avulla?

No totta maar! Osta Barefoot kengät, ja huomaat eron niin tasapainossasi kuin voimantuotossa. Siinä missä paljasjalkailu on aiemmin loppunut epätasaiseen maastoon, sekä karkeisiin pintoihin. Mahdollistaa Barefoot kengät huomattavasti paremman mahdollisuuden tutustua uudenlaisiin askeleisiin. Barefoot kengillä askelluksesi on väistämättä erilaista, ja todennäköisesti huomaatkin aktiivisen käytön jälkeen vaikutuksen myös muun muassa tasapainossasi. Sillä siinä missä jalkasi on aiemmin tottunut täysin tuettuun asentoon sekä askellukseen, pääsee jalkateräsi nopeasti uudenlaisten haasteiden eteen. Barefoot kenkien avulla jalkateräsi pienet lihakset pääsevät töihin, kun ne ovat aiemmin passivoituneet vahvasti tuetuissa kengissä. Istumatyöläiselle liikettä päkiöihin sekä varpaisiin, mukavan varvasjumpan lisäksi tasapaino kohenee kuin varkain…

Evoluution muokkaamat…

Ihminen on evoluutionsa aikana ollut miljoonien vuosien ajan barefoot laji, jolloin liikkuminen ollut lähestulkoon pelkkää apostolinkyytiä. Viimeiset vuosisadat ovat kuitenkin voimakkaasti muokanneet tätä ihmislajille tyypillistä piirrettä. Ja nykyään lähes kaikki kulkevat jalkineilla, istuvat tietokoneen äärellä päivät pitkät ja passivoituvat yhä enemmän ja enemmän. Mitä jos koitatkin muuttaa jo rutiineiksi muuttuneita asioita yksi pieni asia kerrallaan. Unohdetaan 80 -luvun juoksukengät, jotka oli varusteltu lähes pakonomaisesti iskunvaimennuksella sekä muotoilulla, joka keinotekoisesti ohjaa askeltasi. Onko tämä syynä siihen, että moni juoksuharrastukselle sydämensä menettänyt juoksee lähes poikkeuksetta kantapää edellä? Tämä tapa on valitettavasti hyvin tuhoisaa ihmiskehomme nivelille sekä ryhdille. Nyt on sinun tilaisuutesi muuttaa tätä tilannetta, parempaan suuntaan!

Valitse mieleisesi Barefoot- kengät ja aloita maltilla

Valitse Barefoot- kengät, joissa on sinun tarpeisiisi sopivasti kiertojäykkyyttä sekä iskuvaimennusta. Lestin leveydestä riippuen, valitse kengät, jotka antavat isovarpaasi olla sille luonnollisessa linjassa. Aktivoi jalkoja maltilla näillä uusilla kengilläsi, sillä siinä missä kaikki lihastyö vaatii palautumista kehittyäkseen, pätee sama asia myös Barefoot-kenkiin. Aloita maltilla, ja anna jaloillesi myös aikaa toipua uudenlaisesta ärsykkeestä. Muista myös venytellä ja huoltaa ehkä alussa kipeytyneitä lihaksia, niin pohkeita kuin alaselkääkin. Usko pois, säännöllinen Barefoot kengillä kävely on lähes sama asia, kuin laittaisit rahaa oman hyvinvointisi pankkitilille.